söndag 11 mars 2018

I'm the Reader-tag

Bildresultat för syskonplaneten
Har sett en trevlig tag bland annat hos Villa Freja och Vargnatt och kunde inte låta bli, så här kommer mina svar:

Välj ett ord som beskriver dig som läsare:
Omåttlig.

Vilken var den allra första boken du blev förälskad i:
Enligt mamma var det ABC-resan, men den första jag själv kommer ihåg är Barbapappa (i djungeln?)

Inbunden eller pocket:
Om det gör dig detsamma så väljer jag e-bok. Annars storpocket.

Hur har läsningen utvecklat dig som person:
Visions (häftad)Jag har lärt mig spridda fakta om allt mellan himmel och jord och det finns få ämnen där jag inte plötsligt kan foga in ett "jag läste..." i samtalet. Och så inbillar jag mig att jag har fått större förståelse för andra.

Vad läser du när du behöver bli tröstad:
Något som kan distrahera mig, att hantera mina känslor tillhör inte mina styrkor. Favoritförfattare som Kelley Armstrong och Nevada Barr brukar fungera alldeles utmärkt :)

Vem gjorde dig till en läsare:
Vet inte riktigt. Mina föräldrar läser, men mer måttligt.

Vilken bok har förändrat din syn på världen:
Syskonplaneten av Torbjörn Engström läste jag första gången i mellanstadiet och jag har fortfarande inte släppt den bilden av hur samhället borde se ut.

Beskriv ditt drömställe för läsning:
Sittandes i en pool i skuggan i Australien :) Men alla platser funkar - spårvagnen, kassakön, soffan, balkongen...

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Rekommenderas varmt! Ljuvligt avslappnande :)

      Radera
  2. Barbapappa var en favorit för mig också som liten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde hela boken utantill och trodde att jag kunde läsa tills boken var borta ett tag och jag inte alls kunde läsa när den kom fram igen :o

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)