tisdag 25 oktober 2016

The Gathering: Kelley Armstrong

The Gathering (häftad)
Bild lånad från bokus,
finns också adlibris
The Gathering är första delen i en urban fantasy-serie som väldigt löst hänger ihop både med Armstrongs Darkest Powers-serie och hennes Women of the Otherworld-universum. Den utspelar sig i ett litet samhälle i Kanada med mindre än 200 invånare där nästan alla invånare är knutna till den topphemliga medicinska forskningsanläggningen som är placerad där.

En journalist dyker upp en dag i staden, enligt uppgift för att skriva om hur det är att bo i en sådan liten ort, men misstänks för att vara utsänd för att ta reda på mer om forskningen som pågår. Vilket i och för sig inte förklarar varför hon är så intresserad av ungdomarna i Mayas klass...

Tankar: Suverän! Det är en händelserik bok där läsningen flyter motståndslöst. Det hela börjar med en drunkningsolycka på sida 2 och slutar med en vild flykt genom en skogsbrand. Jag gillar också karaktärerna och hur man börjar ana mer om dem än vad de gör själva och miljön, de djupa kanadensiska skogarna, blir kronan på verket.

2 kommentarer:

  1. Jag älskade den här serien när jag läste den. Blir helt klart sugen på en omläsning nu. Kul att du också tyckte om den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så här långt tycker jag om nästan allt jag läst av Armstrong. Får sådan himla läsglädje av hennes böcker :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)