tisdag 12 januari 2016

Moon Over Soho: Ben Aaronovitch

Moon Over Soho (häftad)
Bild lånad från bokus,
finns också på adlibris.
Moon Over Soho tar vid några månader efter Rivers of London och Peter Grant, polis och trollkarl in spe, får ta ett större ansvar här eftersom händelserna senast har fått hans chef sjukskriven. En jazzmusiker dör av till synes normala orsaker, men rättsläkaren kan se ett otäckt mönster som pågått under några år - musikerna avlider alltid i grupper om tre. Det blir Peters jobb att försöka hindra de två följande dödsfallen.

Tankar: Jag var inte säker på att jag skulle fortsätta serien efter Rivers of London - tyckte den var lite rörig och seg även om det fanns bra inslag, men jag är väldigt glad att jag plockade upp del två till slut för den här var bra! Lösningen på fallet var i och för sig förutsägbart, men vägen dit var udda och underhållande. Jag gillar också att saker från förra boken följs upp, som stackars kompisen Leslie med sitt totalt förstörda ansikte och flodgudarna och deras gisslan. Den är också ganska rolig emellanåt på ett lätt underväldigat sätt som: "Are you a guy?" I asked. Just to show that the sensitivity training at Hendon hadn't been wasted.

2 kommentarer:

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)