torsdag 10 december 2015

Yay! Jag har klarat mina utmaningar :)

Jag har varit med i tre läsutmaningar under året - Årets kaosutmaning, facebookutmaningen The Reading Challenge och Läsutmaningen 2015 i Janas regi, och med Vem ska trösta Knyttet? prickade jag av sista punkten, skriven på vers, i både kaos och läsutmaningen.

Jag har mestadels läst på som vanligt och prickat av punkter allt eftersom, men även lagt till böcker till punkter som inte kommit automatiskt. En del av dem har varit lyckträffar som Nene Ormes urban fantasy (Malmö) och Sofie Ryans (delar namn) mysdeckare med en osedvanligt charmig katt som en av de viktigare karaktärerna, medan andra har tragglats igenom för att kunna stryka en punkt (och för att jag är sorgligt dålig på att lägga ned böcker jag inte gillar) som The Poison Tree (genre jag normalt inte läser), Isabel Allende (Sydamerikansk författare) och Christies Postern of Fate (födelseår). De har det gemensamt att jag har valt dem för att jag trott att de skulle vara något för mig och sen blev det inte så - precis som när jag väljer böcker i vanliga fall med det vanliga resultatet av ömsom vin, ömsom vatten.

Trots att jag hittat nya favoriter och tvingats att emellanåt lämna min comfort zone så känner jag att det blev lite mycket med tre så lika utmaningar, ska definitivt dra ner på det nästa år, om det alls blir någon, men det blir det antagligen, brukar bli frestad när jag läser om alla roliga punkter som finns.

2 kommentarer:

  1. Jag kör tre utmaningar med, och ha klarat av alla, men inte hunnit publicera alla recensionerna än. Kaosutmaningen klarar jag med nöd och näppe, måste hitta en med punkter som ligger närmre mitt eget läsande nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ligger också efter med recensionerna, men är nöjd ändå :) Ska också försöka välja klokt - om jag väljer att delta alls.

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)