tisdag 15 september 2015

Neil Patrick Harris: Choose Your Own Autobiography

Neil Patrick Harris: Choose Your Own Autobiography
Bild lånad från adlibris
Neil Patrick Harris: Choose Your Own Autobiography är Harris självbiografi, med mer eller mindre sanna historier instoppade. Bland annat dör han på åtminstone fem intressanta sätt... Just att veta vad som är sant (jag vet att han inte är död alls) är en av de saker som är lite frustrerande när man läser, men samtidigt så är det lite kul att man kan välja sin egen historia. Åtminstone i teorin - jag lyssnade på den här som ljudbok och tyckte det var lättast att bara lyssna rakt igenom den.

Harris har hunnit med mycket mer än How I Met your Mother och att vara värd för olika galor och det blir en hel del namedropping, men den faller inte så långt ner i det översvallande gulliga och berömmande som en del liknande självbiografier jag har läst. De bitar jag tycker bäst om är dem där han pratar om sitt mindre offentliga liv - uppväxten, pojkvännen, barnen och Elton John.

Det här är min fjärde självbiografi av komiker som ljudbok (eftersom jag ibland blir distraherad när jag lyssnar så är frånvaron av en stark storyline inte en nackdel) och det är också den jag tycker bäst om. Det är Harris själv som läst in den och han gör det bra, den är bitvis personlig och den är ofta rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)