onsdag 10 juni 2015

Vad du borde lärt dig i skolan...

Vad du borde lärt dig i skolan, : -men inte hann med eftersom livet kom emellan
Bild lånad från adlibris
Vad du borde lärt dig i skolan, men inte hann med eftersom livet kom emellan är den härliga titeln på Thomas Björklunds bok som är en samling med vitt skilda ämnen som breder ut sig på någon eller några sidor var. Det är en blandning av bland annat grammatik, Shakespeare, pi, berlinmuren och kol 14-metoden. Det är trevlig layout med färger, bilder och ganska korta textstycken, men något för många listor med nobelpristagare, underverk och länder i olika världsdelar.

Jag har använt den här som en "korta stunder-bok", t.ex. under tandborstning och sådant, så det blev ett ämne åt gången för mig och det kändes bra, jag hoppas att något fastnade... En hel del var bekant, även om det inte satt längst fram i hjärnbarken för tillfället, annat var helt nytt. Mitt ex kom från biblioteket och det är jag ganska nöjd med, för även om den är intressant så är den oftast för grund för att jag ska vilja ha den som uppslagsbok i hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)