måndag 8 juni 2015

8. Så sorterar jag min bokhylla

är temat för dagens bokhorafotoutmaning.

Inte så jätteväl är väl svaret. Dessutom har jag blivit så duktig på att rensa ut böcker jag inte tycker om, eller som jag inser att jag nog vare sig kommer att läsa om eller trycka i händerna på folk att jag har fått en massa hål i den, så för tillfället tar jag bara bort böcker jag inte gillar alls, för annars har jag snart mer hylla än böcker.

Hyllan är en present från en ex som byggde den själv efter mina mått, så den är härligt grund (ca 18 cm) och har nästan 90 cm breda hyllplan som kommer på lite olika avstånd beroende på om det ska stå en liten pocket, en större pocket, en låg inbunden eller en hög inbunden där. Jag har också en bokhylla till, en vit Billy, där det står faktaböcker, seriealbum och pärmar och sånt...

Överst står mina älskade Harry P, näst överst till vänster blandade faktapocketar. Sedan har jag gjort ett halvhjärtat försök att färgkoordinera - röda nyanser, blå, svarta, vita - vilket bryts allt som oftast eftersom jag dessutom vill hålla ihop serier eller författare. Sen kommer en halv hylla med akvarellgrejer och under det ett härligt hyllplan med fantasy och urban fantasy. Liggande i undre hyllorna är fotoböcker från resor, kurslitt och biblioteksböcker. Stör mig ganska mycket på den stora gluggen på understa hyllan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)