fredag 5 juni 2015

5. En kokbok

eller två är dagens uppgift från Bokhorafotoutmaningen. Mina två favoriter är Jamies matrevolution och Linus bakar och lagar av Christina Björk. Älskar recepten i den första, allt ser så gott ut, men lagar inte mycket därifrån eftersom när jag väl suttit och bläddrat och läst och läskats brukar jag vara så hungrig att jag tar en macka eller nåt... Köpte den efter Jamies tv-serie med samma namn. Serien gick ut på att han skulle lära matnoviser laga god mat. Recepten är väldigt tydliga på ena sidan av uppslaget med ibland upp till 13 bilder på hur man gör på den andra sidan.

Den senare är en favorit från när jag var liten där ramberättelsen är Linus och hans granne Svea som lagar enkla recept, från grunden att koka potatis och ägg till något mer komplicerade saker, och där Svea också förklarar saker, t.ex. vad som händer när bröd jäser och vad som finns inuti ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)