onsdag 25 februari 2015

No Humans Involved: Kelley Armstrong

No Humans Involved
Bild lånad från adlibris
No Humans Involved av Kelley Armstrong är del sju i serien Women of the Otherworld och den här gången är det en nekromancer, Jamie, som är huvudkaraktär. Hon är i Los Angeles för att spela in en tv-serie som hon hoppas ska bli hennes stora publika genombrott. Dessvärre räcker det inte att navigera bland egocentriska tv-personligheter, det spökar även på inspelningsplatsen. Normalt inget problem för Jamie, hon har varit med förr, men den här gången så nyps och knuffar spökena henne utan att kunna uttrycka vad de vill henne. När hon tillsammans med valda medlemmar ut den övernaturliga befolkningen, både sådana vi träffat förut och helt nya karaktärer, börjar undersöka hur det kan ha blivit så leder tecknen mot mörk magi, kanske t.o.m. utförd av vanliga människor.

Omdöme: Gillar den här, Armstrong har som vanligt fått ihop en rolig och spännande historia. Världen hon bygger, med alla sina övernaturliga element och karaktärer hänger ihop på ett väldigt bra sätt. Bästa avsnittet i boken var för mig när Jamie träffar Tee, en oroväckande bild av sin framtid?

Jamie träffar återigen på Jeremy, varulvarnas alfa, som hon varit förälskad i under flera år och nu äntligen börjar det hända saker trots att de båda två vet att de har förpliktelser som kommer att göra det svårt för dem. Men där kommer också det största av mina minus: Armstrongs huvudpersoner är starka och intelligenta kvinnor, men jag kan störa mig på att de allihop är så väldigt sexuellt självsäkra, känner inte igen mig alls i den biten, är väl det som stör... Mitt andra minus är inget riktigt minus, det är bara den lätta ångesten av att inse att jag nu har läst över hälften av serien och nu närmar mig slutet. Vill inte att det här tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)