fredag 7 mars 2014

Bokbloggsjerka: Inte i min hylla

Annika ställer i veckans jerka frågan om det finns några böcker som vi inte skulle ställa i bokhyllan? Och ja, det finns det ju.
  • Böcker som jag läst, men inte tyckt om får inte stanna - det vore slöseri med plats. 
  • Böcker om andlighet (och jag skiljer det från religion, intressanta böcker om religion skulle kunna få en plats) av typen "Hela ditt inre jag", "Feng Shui i vardagen" och "Anden i ditt liv"  är inget för mig. 
  • Erotiska böcker är ytterligare en genre jag har svårt för. Jag har inget emot en och annan sexscen (beroende på hur den är skriven), men jag föredrar böcker där sex inte är den huvudsakliga handlingen.

22 kommentarer:

  1. Håller med dig om erotiska böcker! Fattar inte grejen med dem... ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att se att det finns fler, var inte säker på om jag bara var pryd :)

      Radera
  2. För mig är väl sex ingen handling och jag håller med dig :)

    SvaraRadera
  3. Den dära James som skrev Fifty shades nånting, glömmer alltid vad böckerna heter, men dom får aldrig komma över min tröskel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En av dem kom över min tröskel som födelsedagspresent, men byttes ut mot en fantasy istaället :)

      Radera
  4. Har läst 50 nyanser och hade en massa åsikter. Bland annat så hade den inte mycket mer att tillföra än Fanny Hill som kom ut i mitten av 1700-talet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är väl ett ämne där inte så mycket ny utveckling sker...

      Radera
  5. Ja det håller jag med om däremot får böckerna stanna.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var länge så för mig med, men när jag till slut blev tvungen att gallra (platsbrist) så kom jag på hur skönt det var :)

      Radera
  6. Hm, jag skulle behöva bli bättre på att göra mig av med böcker, har några i hyllan som jag inte gillat så jätte mycket. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är skönt när jag kan rensa ut sådant som inte är bra. Nuförtiden så har jag ofta en kasse bredvid hyllan där jag direkt kan lägga dem jag inte vill ha kvar.

      Radera
  7. Jag försöker göra mig av med böcker jagi nte gillar, så de inte ska ta upp onödig plats :)

    SvaraRadera
  8. Hos mg skulle inte heller erotiska böcker få flytta in i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, har svårt att se nöjet med dem...

      Radera
  9. Jag gör mig också av med böcker som jag läst men inte gillat. Men både andlighet och erotik är OK för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan ju inte tycka lika om allt :)

      Radera
  10. Allt det där står i min hylla, och nu har jag äntligen plats för alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan vara lycklig som har gott om plats (och bredare smak?) :)

      Radera
  11. Jag har börjat rensa ut böcker som jag tycker är fruktansvärt dåliga ur bokhyllan. Tyvärr är de så få att det knappt gör någon skillnad för min del...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rensar sådana som är ganska bra också. Tar bort dem som jag mest troligt aldrig kommer att läsa om eller där jag inte känner behov av att behålla boken för att jag ska kunna "frälsa" andra med den :)

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)