måndag 24 februari 2014

Tag: Fem frågor, med svar, om böckerna i min hylla

Blev taggad av Susanne Kleman att svara på fem frågor om böcker, trevligt :)

1. En bok som jag ännu inte läst, men verkligen ser fram emot:
Längtar efter Shattered, fortsättningen på Slated och Fractured. Publiceras fram emot sommaren.

2. Den bästa boken jag har hemma:
Som att välja vilket barn man älskar mest, omöjligt. (Sedan har jag tydligen ett antal styvbarn också som jag inte gillar lika mycket). Men några favoriter är A Song of Ice and Fire, Utvandrarserien, Harry Potter, Nimhs hemlighet... Listan skulle kunna bli lång.

3. En bok som jag önskat vore bättre och som kanske var lite onödig att köpa:
Del 4 och 5 av The Mortal Instruments, City of Fallen Angels och City of Lost Souls. Önskar jag hade nöjt mig med de tre första (vilket inte hindrar att jag kommer att läsa sjätte delen när den kommer, måste ju få reda på hur det slutar...)

4. Någon bok som jag var jättepepp på när jag köpte den, men som blivit stående:
Shift, fortsättningen på himla bra Wool. Tror det beror på att det är en ganska otymplig bok, älskar ju läsplattan när jag pendlar. Men på påsklovet så...

5. En bok som jag köpt mest för att den hade vackert omslag:
Min Lord of the Rings-serie. Hade en otroligt ful svensk pocketupplaga som byttes ut en bokrea mot en engelsk snyggare variant. Så omslaget var väl halva skälet till att byta ut dem, den andra var att få dem på engelska.

Jag skickar över stafettpinnen till Nakit och hoppas att hon inte redan hunnit svara på dem.

4 kommentarer:

  1. Jag var inte heller helt förtjust i fortsättningen på Mortal instruments-serien - den kunde bra ha slutat efter de tre första, tycker jag. Även om det kommer en del aspekter i de senare böckerna jag verkligen gillar, relationen mellan Magnus och Alex, t.ex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med, det kändes ganska avslutat efter de första tre. Gillade länge Magnus och Alex, men blev jättebesviken på Alex i femte delen med hela dödlighetsplanen...

      Radera
  2. De där serierna ;). Men jag har blivit bättre på att inte fullfölja om jag inte gillar dem. Nöjd så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas väl komma dit en dag jag med :) Men tycker det är väldigt svårt att bryta när jag har gillat början, då är ju förhoppningarna att det ska bli lika bra igen.

      Radera

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)