måndag 1 juli 2013

Bokslut första halvåret 2013

Dags att summera första halvårets bästa läsning, det gör i alla fall fiktiviteter och jag är inte sämre än att jag kan kopiera en bra idé :) Jag har inte läst så våldsamt många böcker i år, 33 stycken, och 3 av dem är omläsningar och kommer därför inte med på listan (gör mitt jobb lite lättare), så jag nöjer mig med att kora topp 5 (även om det blev 6 böcker). De fyra översta är ordnade efter författarens efternamn, de två sista får dela på femteplatsen, jag kunde inte bestämma mig.

En man som heter Ove av Fredrik Backman

City of Bones av Cassandra Clare

The Fault in our Stars av John Green

Assassin's Apprentice av Robin Hobb

Invisible Murder av Kaaberbol och Friis, Insurgent av Veronica Roth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren, uppskattar att du tar dig tid :)